Skip to main content

Microsoft Office 2013 CTRL Shortcut Keys from A to Z Using Word & Excel

Ms Word & MS Excel

CTRL Shortcut Keys Word Excel
Ctrl+A Extends a selection to include the entire document. Selects the entire worksheet. If the worksheet contains data, Ctrl+A selects the current region.
Ctrl+B Applies or removes bold formatting. Applies or removes bold formatting.
Ctrl+C Copies selected text or graphics to the Office Clipboard. Copies the selected cells.
Ctrl+D Open the Font dialog box to change the font. Copies the value from the cell above the active cell into the cell or the Formula Bar.
Ctrl+E Switches a paragraph between centered and left-aligned. Flash Fill - Automatically fills in values.
Ctrl+F Opens the Navigation task pane. (to search document). Displays the Find and Replace dialog box, with the Find tab selected.
Ctrl+G Goes to a page, bookmark, footnote, table, comment, graphic, or other location. Displays the Go To dialog box.
Ctrl+H Replaces text, specific formatting, and special items. Displays the Find and Replace dialog box, with the Replace tab selected.
Ctrl+I Applies or removes italic formatting. Applies or removes italic formatting.
Ctrl+J Switches a paragraph between justified and left-aligned. -
Ctrl+K Inserts a hyperlink. Creates a link to a Web page, a picture, an e-mail address, or a program.
Ctrl+L Left aligns a paragraph. Displays the Create Table dialog box.
Ctrl+M Indents a paragraph from the left. -
Ctrl+N Creates a new document. Creates a new, blank workbook.
Ctrl+O Opens a document. Displays the Open dialog box to open or find a file.
Ctrl+P Switches in or out of print preview. Displays the Print dialog box.
Ctrl+Q Removes paragraph formatting. -
Ctrl+R Right aligns a paragraph. Uses the Fill Right command to copy the contents and format of the leftmost cell of a selected range into the cells to the right.
Ctrl+S Save a document. Saves the active file with its current file name, location, and file format.
Ctrl+T Creates a hanging indent. Displays the Create Table dialog box.
Ctrl+U Applies or removes underlining. Applies or removes underlining.
Ctrl+V Pastes item from clipboard and keeps text only. Paste - Inserts the contents of the Clipboard at the insertion point and replaces any selection.
Ctrl+W Closes the active window. Closes the selected workbook window.
Ctrl+X Cuts the selected text, graphics or object to the Office Clipboard. Cuts the selected cells.
Ctrl+Y Redoes or repeats an action. Redoes the last command or action, if possible (after it was undone)
Ctrl+Z Undoes an action. Uses the Undo command to reverse the last command or to delete the last entry that you typed.

Source from https://www.veodin.com
Reference
Word 2013 shortcut keys
https://www.veodin.com/keyrocket/shortcut-database/word-2013-shortcuts/
Excel 2013 shortcut keys
https://www.veodin.com/keyrocket/shortcut-database/excel-2013-shortcuts/

Comments

Popular posts from this blog

இந்திய தேசிய உறுதிமொழி

National Pledge இந்தியா என் தாய்நாடு, இந்தியர்கள் அனைவரும் எனது சகோதர சகோதரிகள். நமது நாட்டை நான் மிகவும் நேசிக்கிறேன், நமது நாட்டின் பழம்பெருமைக்காகவும், பண்முக மரபு சிறப்பிற்காகவும் நான் பெருமிதம் கொள்கிறேன். நமது நாட்டின் பெருமைக்கு தகுந்து விளங்கிட பெரிதும் பாடுபடுவேன். நமது பெற்றோர், ஆசிரியர் மற்றும் பெரியோர்களை மதித்து நடந்துகொள்வேன். அனைவரிடமும் அன்பும் மரியாதையும் காட்டுவேன். நமது நாட்டிற்கும் நாட்டு மக்களுக்கும் உழைத்திட பெரிதும் முனைந்து நிற்பேன், நமதுமக்கள் அனைவரும் நலமும் வளமும் பெருவதிலேதான் நான் மகிழ்ச்சி அடைகிறேன்.

மைக்ரோசாப்ட் எக்ஸல்

மைக்ரோசாப்ட் எக்ஸல் என்றால் என்ன ? மைக்ரோசாப்ட்  எக்ஸல் (Excel) என்பது  கணிதம் சார்ந்த தகவல்களை கையாளும் ஒரு மென்பொருள் (Software)  ஆகும். இது  மட்டும் இல்லாமல் இன்னும்  பல வகைகளில்  நமக்கு இந்த  எக்ஸல் மென்பொருள் உதவுகிறது. எக்ஸல் சிறப்பம்சங்கள்   ஃபங்ஷன்கள் பயன்படுத்தி  புரோகிராம்களை எழுதிப்  பயன்படுத்த  முடியும். சார்ட்கள் , வரைந்து  கொள்ள முடியும். மேக்ரோ கையாள முடியும். பதிவு  செய்த தகவல்களை  ஏறு  வரிசையிலோ அல்லது இறங்கு வரிசையிலோ முறைப்படுத்தி  அடுக்க  முடியும் . பில்ட்டர் பயன்படுத்தி தகவல்கள்  பிரித்தெடுக்க முடியும் .  ஒர்க் சீட் என்றால் என்ன ? எம்எஸ் எக்ஸல் நுழைந்தவுடன் கிடைக்கின்ற திரைக்கு ஒர்க் சீட் (Worksheet) என்று பெயர்.ஒர்க் சீட் (Worksheet)-ஐ Spread Sheet என்றும் சொல்லலாம்.. ஒர்க் சீட் (Work Sheet)  நிறைய Row மற்றும் Column களால் பிரிக்கப்பட்டிருக்கும். Row-க்கள் 123.., என்று பெயர் சூட்டப்பட்டிருக்கும். Column -கள் ABC.., என்று பெயர் சூட்டப்பட்டிருக்கும்.எம் எஸ் எக்ஸல் ஃபைலுக்கு Spreadsheet என்று பெயர். எக்ஸல் செல்  என்றால்  என்ன ? Row -ம் ,

MCQ Excel with VBA

GOVERNMENT INDUSTRIAL TRAINING INSTITUTE – DHARMAPURI 1.      What is VBA? a)      A Microsoft programming language used to extend Excel functions b)      A GUI Excel interface for the novice developer c)      A open-source programming environment that works with Excel d)      A Microsoft programming environment that replaces Excel 2.      2.What does VBA stand for? a)     Visual Basic for Applications                                     c) Virtual Basic for Advanced programming b)     Very Basic Applications                                               d) Visual Basic Applied 3.      3.What is a macro used for? a)      To access programs in Excel                                                                   c) To create buttons and forms in Excel b)      To automatically complete a series of Excel steps                              d) To link Excel files together 4.     4. What does a VBA macro consist of? a)      Excel functions